Bu Blogda Ara

22 Kasım 2010 Pazartesi

tatil anıları part 1 : gps - 100 metre sonra sagda kalın

çoğu insan gibi ben de tatilde bi yerlere gittim.. 2 ay oncesinden biletimi alıp selinle ( seni yerim super mario)  beraber , arkadası anitayı görmek için israile gitmeyi planlıyoduk .. sonradan çıkan bi süprizle anita evlenme teklifi aldı ve tatille birlikte kız verme de olaya dahil oldu

istanbuldan 23.55 ucagıyla tel avive dogru yolculuk basladı.. ucak hic rotar yapmadı .. 15 dakıka beklemeyı rotar saymıyorum.. rahat bı yolculuktan sonra tel avive vardık

gitmeden evvel arabayı burdan kiralamıstım da cok problem cıktisrıgını burdakılerden duyuyordum.. bu yuzden haftada bir kiralama firmasıyla konusuyordum.. rotar olursa falan fılan dıye.. neyse havaalanına indik ve orda  yeni bi sistem baslattılar.. aracı shuttle ıle baska bı yerden teslım alıyorsunuz.. o da 7 dakıkalık bı mesafede.. neyse kı onu da anıta ve ızzet soyledıler.. yoksa ben sabaha kadar orda gorevlı adamı beklerdım :) delı olurdum..

burdan bi gps aldım bı tanıdıktan.. onun karsılıgında da bana bı valız verdi :) ıcını doldur getır masraf neyse verıcem dedı.. kıramadım aldım ..

shuttle ıle araba fimasına gıttım.. arabayı almak ıcın konustum ettım. benım ayırdıgım araba kalmamıs !.. saat olmus 3.. o saatte cok da ustune gıtmedım ve cok cuzı bı farka hyundai i20 verdıler bana ..

gpsi taktım .. yola cıkmaya hazırız .. haa bu arada dıger arabada izzet dediki nasılsa gp var bulursunuz .. biz de buluruz heralde dedik.. yola cıktık.. 50 metre sonra saga donun dıye bır ses ve gps kullanmaya da basladık

yola cıktık ve 300 metre sonra sagda kalın .. ben sagda kalıyorum .. 500 metre sonra solda kalın ben sol serıde gıdıyorum .. bı de 50den fazla yapınca hız sınırını astınız dıyor.. cok da bellı etmek ıstemıorum ama bana yavas yavas gelmeye basladılar.. neyse bız boyle sag serıtte kal sol serıtte kal , rıshon yerıne hertzelıaya gıttık .. bu arada yoldan izzeti aradık ayalona gidiyoruz dogru mu , evet dogru .. bız de yola devam ettık.. megersem biz guney ayalona gıtcez ama kuzey ayalon yolundaymısız

100 metre sonra sagda kalın , solda kalın vs dedıkce ben serıt degıstırıyorum ve 100 metreyı gectıkce yenıden hesaplanıyor demeye baslıyor.. neyse bu sekılde hertzelıaya kadar gıttık .. rıshon ornegın caddebostan , hertzelıa da  yesılkoy... o kadar fark var aralarında

hertezelıaya kadar geldık ve bır tane de tabela yok.. nasıl bı yerse ınsan bı tabela koymaz mı yaw ?? derken bı tabela gordum.. paralı yol 250 metre sonra .. dedım ben buraya gıremem kgs yok :) saka bı yana sonradan ogrendık kı az daha gıtsek lubnana gırıyormusuz ..

orda bı benzıncı bulduk.. ızzetı aradık gel bızı burdan al dedık.. saolsun taa nerden geldı bızı aldı.. ama bu arada benzncı ıngılızce bılmıo.. konusmuo da.. bı sekılde anlastık adresı aldık .. ızzet de geldı

ondan sonra onu takıp ede ede eve vardık.. bu arada gpsın de dılını cozmus olduk

megersem sagda kalın dedıgınde saga sapmak gerekıyormus
solda kalın dedıgınde sola donmek gerekıyormus..
sag serıt sol serıt dolasmak yerıne bunları yapmak gerekıomus..

gpse ve hız kurallarına soverekten , saat 5.30da eve gırdık ..ilk gun ıcın gayet degişik bir deneyim oldu

bir sonraki yazı : yadvashem muzesi ve kotel ..